Zijn een Crosstrainer & Stairclimber goed voor je billen?

Laatst bijgewerkt door Franziska op augustus 30, 2022

Is een crosstrainer goed voor je billen? En is een stairclimber goed voor je billen?

Dit zijn twee vragen die menig vrouw zichzelf wel eens stelt. Veel vrouwen hebben namelijk de wens om strakke billen te krijgen, maar dit komt niet vanzelf.

Nee, om strakke billen te krijgen, moet je gedisciplineerd en hard trainen. Daarnaast heb je hier de juiste apparaten voor nodig.

Kun je hierbij voor een crosstrainer of stairclimber kiezen? Ja, absoluut. Met een crosstrainer kun je namelijk spieren opbouwen. Dit geldt eveneens voor een stairclimber.

Full body workout

crosstrainer_stairclimber_goed_voor_billen

Een belangrijk voordeel van een crosstrainer is het feit dat je op dit apparaat een full body workout uitvoert.

Je werkt met een dergelijk apparaat gericht aan je conditie, maar ook aan meerdere spiergroepen. Zo train je intensief de spieren in je benen, maar óók de spieren in je billen.

Dit geldt eveneens voor een stairclimber. Bij zo’n apparaat zet je voortdurend druk op je bovenbenen, waarbij je (onopgemerkt) ook voortdurend je bilspieren aanspant. Dat zorgt ervoor dat je op termijn strakke billen krijgt.

Kortom: met beide apparaten kun je gericht aan je bilspieren werken. Door intensief en op de juiste manier te trainen, vergroot je je bilspieren.

Je billen ogen hierdoor strakker, waardoor je bijvoorbeeld fraai een strakke legging kunt dragen.

Hoe kun je je billen het beste trainen op een crosstrainer?

billen_trainen_crosstrainer

Als je op een crosstrainer aan je billen wilt werken, is het belangrijk om onderstaande tips op te volgen:

  • Maak gebruik van een hellingshoek. Als je een crosstrainer met instelbare hellingshoek hebt, is het aan te raden om hier gebruik van te maken. Op het moment dat je de hellingshoek aanpast, verhoog je de weerstand. Je moet je bilspieren hierdoor nog meer aanspannen, waardoor je deze nog beter traint.
  • Loop achteruit op de crosstrainer. Op een crosstrainer achteruit trappen is eveneens een belangrijke aanrader. Door op die manier de bewegingen te maken, activeer je nog meer spieren in je billen. Je bent hierdoor in staat om nóg sneller strakke billen te krijgen.
  • Kies voor een kortere lengtepas. Is je wens specifiek om op een crosstrainer aan je billen te werken? Kies dan bij voorkeur voor een zo’n kort mogelijke lengtepas. Des te korter de lengtepas is, des te beter je je billen kunt trainen.
  • Span je billen aan. Tijdens het trainen op een crosstrainer is het aan te raden om continu je billen aan te spannen. Door hier goed op te letten, train je je bilspieren op een intensieve manier.
  • Volg een goed trainingsschema. Ook is het aan te raden om een goed trainingsschema voor je crosstrainer te volgen. Met dit trainingsschema werk je gericht aan bijvoorbeeld het verkrijgen van strakkere billen. Maar, je kunt hiermee ook gericht toewerken naar een betere conditie.

Verder is het advies om vooraf een duidelijk doel vast te stellen. Wil je alléén strakke billen krijgen? Of wil je door te trainen op een crosstrainer afvallen?

Als je een gericht doel én een goed trainingsschema hebt, werk je gericht naar het gestelde doel toe.

Koop een geschikte crosstrainer

crosstrainer_goed_voor_billen

Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, is het trainen van je billen op een crosstrainer absoluut mogelijk. Maar, je moet hiervoor wel een goede crosstrainer hebben.

De crosstrainer zou bijvoorbeeld een instelbare hellingshoek moeten hebben. Ook is het wenselijk dat de crosstrainer een relatief korte lengtepas heeft.

En tot slot moet de crosstrainer ook qua andere eigenschappen en functies op je wensen aansluiten. Je hebt in ieder geval tegenwoordig de keuze uit veel geschikte crosstrainers.

Graag wensen wij je veel succes/plezier met het trainen van je billen!

Mocht je een crosstrainer willen kopen, dan bekijk je hier de beste crosstrainers voor thuis.

Categorieën: Reviews

0 reacties

Geef een antwoord

Avatar plaatshouder

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.